The Topmost

“The eyes believe themselves, the ears believe other people.”

ଏୟାରଲାଇନ୍ସରେ ଲଗେଜ କ୍ଷତି ପାଇଁ କଣ କରିବେ

ଅଧିକାଂଶ ବିମାନ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ଯାଞ୍ଚ ହୋଇଥିବା ବ୍ୟାଗ ଠିକ୍ ସମୟରେ ଏବଂ ପ୍ରାପ୍ତ ଅବସ୍ଥାରେ ସେମାନଙ୍କ ଗନ୍ତବ୍ୟ ସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚୁଥିବାବେଳେ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ବ୍ୟାଗ ବେଳେବେଳେ ନଷ୍ଟ ହୋଇପାରେ, ବିଳମ୍ବ ହୋଇପାରେ କିମ୍ବା ଗମନାଗମନରେ ହଜିଯାଇପାରେ । DOT ନିୟମାବଳୀ (ଘରୋଇ ଭ୍ରମଣ ପାଇଁ) ଏବଂ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଚୁକ୍ତିନାମା (ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଭ୍ରମଣ ପାଇଁ), ଯଦି ସେମାନଙ୍କର ବ୍ୟାଗ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ, ବିଳମ୍ବ ହୁଏ କିମ୍ବା ହଜିଯାଏ ତେବେ ବିମାନ ସେବା ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବାକୁ ପଡିବ । ଏଠାରେ DOT ର ଫ୍ଲାଏ ରାଇଟ୍ସ ପ୍ରକାଶନରେ କ୍ଷତି, ବିଳମ୍ବ କିମ୍ବା କ୍ଷତି ହେବାର ସମ୍ଭାବନାକୁ କମ୍ କରିବାକୁ ନିଜର ଲଗେଜ୍ କିପରି ପ୍ୟାକ୍, ଚେକ୍ ଇନ୍ ଏବଂ ଦାବି କରିବେ ସେ ନେଇ ନଜର ପକାନ୍ତୁ ।

କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ତ ବ୍ୟାଗେଜ୍–

ଯେତେବେଳେ ସେମାନେ ତୁମର ବ୍ୟାଗକୁ ନଷ୍ଟ କରନ୍ତି ସେତେବେଳେ ବିମାନ ସେବାଗୁଡ଼ିକର ଦାୟିତ୍ବ ଗୁଡିକ କ?

ପରିବହନ ସମୟରେ ବ୍ୟାଗ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ଥିବାବେଳେ (କ୍ଷତିପୂରଣ ଉପରେ ସର୍ବାଧିକ ସୀମା ଅନୁଯାୟୀ) କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ତ ବ୍ୟାଗ ଏବଂ / ଏହାର ବିଷୟବସ୍ତୁ ପାଇଁ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ମରାମତି କିମ୍ବା ଫେରସ୍ତ ପାଇଁ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଦାୟୀ ।

ବ୍ୟାଗରେ ପୂର୍ବରୁ ଥିବା କ୍ଷତି ପାଇଁ କିମ୍ବା ଯଦି ଭୁଲ ପ୍ୟାକିଂ ଦ୍ୱାରା ଏହି କ୍ଷତି ହୋଇଥାନ୍ତା ତେବେ ବିମାନ ସେବା ଦାୟୀ ନୁହେଁ ।

ଯେତେବେଳେ ବ୍ୟାଗର କ୍ଷୟକ୍ଷତିର ମରାମତି ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ, ବିମାନ ସେବା ବ୍ୟାଗର ମୂଲ୍ୟ ଏବଂ ଏହାର ମୂଲ୍ୟ ହ୍ରାସକୁ ଆଧାର କରି କ୍ଷତିପୂରଣ ରାଶି ବୁଝାମଣା କରିବ ।

ବିମାନଗୁଡ଼ିକ କିଛି ଜିନିଷ ପାଇଁ ଦାୟୀତାକୁ ବାଦ ଦେଇ ପାରିବେ କି?

ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ପ୍ରାୟତଃ କିଛି ବର୍ଗର ଆଇଟମ୍ ପାଇଁ ଦାୟିତ୍ବକୁ ବାଦ ଦେଇଥାଏ (ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ: ଭଗ୍ନ ଆଇଟମ୍, ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ, ନଗଦ, ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଉଥିବା ଆଇଟମ୍, ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ମୂଲ୍ୟବାନ ସାମଗ୍ରୀ ଇତ୍ୟାଦି) । ଏହି ବହିଷ୍କାରଗୁଡିକ ସାଧାରଣତଃ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ଚୁକ୍ତିରେ ତାଲିକାଭୁକ୍ତ ।

DOMESTIC ଭ୍ରମଣ ପାଇଁ, ବିମାନ ଚଳାଚଳ କରୁଥିବା ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ପରିବହନ ଚୁକ୍ତିରେ ବାଦ ଦେଇଥିବା ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ ନୁହେଁ ।

ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ଭ୍ରମଣ ପାଇଁ (ଏକ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ମାର୍ଗର ଘରୋଇ ବିଭାଗକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରି), ଯଦି ବିମାନ ପରିବହନ ପାଇଁ ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ତେବେ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ଏହି ଆଇଟମଗୁଡିକ ପାଇଁ ଦାୟୀ ଅଟନ୍ତି । ଯାତ୍ରୀମାନେ ଯେତେବେଳେ ଚେକ୍ ଇନ୍ କରନ୍ତି, ଏହି ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକ ବ୍ୟାଗରେ ପ୍ୟାକ୍ ହୋଇଥିବାର ପ୍ରକାଶ ନକଲେ ମଧ୍ୟ ଏହା ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ।

ଯାତ୍ରୀମାନେ ମୂଲ୍ୟବାନ ଜିନିଷ ପାଇଁ ଅତିରିକ୍ତ ବୀମା କିଣିବାକୁ ବିଚାର କରିବାକୁ ଇଚ୍ଛା କରିପାରନ୍ତି ।

ଚକ, ହ୍ୟାଣ୍ଡେଲ, କିମ୍ବା ବ୍ୟାଗେଜ୍ ର କ୍ଷତି ବିଷୟରେ କ?

ଯଦିଓ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ଏବଂ ଲୁହା କଭର ପାଇଁ ବିମାନ ସେବା ଆବଶ୍ୟକ ନାହିଁ, ବିମାନ, ଚକ, ହ୍ୟାଣ୍ଡେଲ, ଷ୍ଟ୍ରାପ୍ ଏବଂ ଯାଞ୍ଚ ହୋଇଥିବା ବ୍ୟାଗେଜର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଉପାଦାନଗୁଡ଼ିକର କ୍ଷତି ପାଇଁ ଦାୟୀତାକୁ ବାଦ ଦେଇପାରିବ ନାହିଁ ।

ବିଳମ୍ବିତ ବ୍ୟାଗେଜ୍–

ଯଦି ଜଣେ ଯାତ୍ରୀ ବିମାନ ନେବା ପରେ ତାଙ୍କ ବ୍ୟାଗ ହଜିଯାଏ ତେବେ କଣ କରିବା ଉଚିତ୍?

ଯେତେବେଳେ ଏକ ଚେକ୍ ହୋଇଥିବା ବ୍ୟାଗ୍ ଏହାର ଗନ୍ତବ୍ୟ ସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚେ ନାହିଁ, ବ୍ୟାଗ୍ ଖୋଜିବା ପାଇଁ ବିମାନ ସେବା ଦାୟୀ । ବ୍ୟାଗ୍ ର ଅବସ୍ଥାନ ଚିହ୍ନଟ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବାକୁ ଏୟାରଲାଇନ୍ସରେ ଟ୍ରାକିଂ ସିଷ୍ଟମ୍ ଅଛି ।

କେତେକ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ବର୍ତ୍ତମାନ ସେଲ୍ ଫୋନ୍, ଟାବଲେଟ୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ପ୍ରୟୋଗ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି, ଯାହା ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ବ୍ୟାଗେଜର ଅବସ୍ଥାନ ବିଷୟରେ ତଥ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ । ଉପଲବ୍ଧ ଥିଲେ ଆପଣଙ୍କ ବ୍ୟାଗ ଖୋଜିବା ପାଇଁ ଏହି ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ବ୍ୟବହାର କରିବା ସହାୟକ ହୋଇପାରେ ।

ଯାତ୍ରୀମାନେ ଯଥାଶୀଘ୍ର ସେମାନଙ୍କ ବିମାନ ସେବା ସହିତ ଏକ ବ୍ୟାଗେଜ୍ ଦାବି ଦାଖଲ କରିବା ଉଚିତ୍ ।

ଯାତ୍ରୀମାନେ ଦାବି ଦାଖଲ କରିବା ପରେ ଏବଂ ବ୍ୟାଗେଜ୍ ଅବସ୍ଥାନ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସମୟରେ ବିମାନ ସେବା ସହିତ ଘନିଷ୍ଠ ଯୋଗାଯୋଗରେ ରହିବା ଉଚିତ୍ ।

ଯେତେବେଳେ ତୁମର ବ୍ୟାଗ ବିଳମ୍ବ ହୁଏ, ବିମାନ ସେବାଗୁଡ଼ିକର ଦାୟିତ୍ବ ଗୁଡିକ କ?

ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଯୁକ୍ତିଯୁକ୍ତ, ଯାଞ୍ଚଯୋଗ୍ୟ ଏବଂ ପ୍ରକୃତ ଆନୁସଙ୍ଗିକ ଖର୍ଚ୍ଚ ପାଇଁ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବାକୁ ବାଧ୍ୟ, ଯାହା ସେମାନଙ୍କର ବ୍ୟାଗ ବିଳମ୍ବିତ ହୋଇପାରେ – ସର୍ବାଧିକ ଦାୟିତ୍ବ ସମୟ ସୀମା ଅନୁଯାୟୀ ।

ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ଖର୍ଚ୍ଚ ପାଇଁ ବିମାନ ସେବାଗୁଡିକ ଦୈନିକ ରାଶି ସ୍ଥିର କରିବାକୁ ଅନୁମତିପ୍ରାପ୍ତ ନୁହେଁ । ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ଏକ ବିମାନ ସେବାରେ ଏକ ନୀତି ରହିପାରିବ ନାହିଁ ଯେ ସେମାନେ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ବ୍ୟାଗ ବିଳମ୍ବ ହେତୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦିନ ମାତ୍ର 50 ଡଲାର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ଫେରସ୍ତ କରିବେ ।

ହଜିଯାଇଥିବା ବ୍ୟାଗେଜ୍ ।

ଏକ ବିମାନ କେବେ ବ୍ୟାଗ ହଜିଯାଇଛି ବୋଲି ବିଚାର କରେ?

ଯେତେବେଳେ ଏକ ବ୍ୟାଗ୍ ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ଭାବରେ ହଜିଯାଏ ତାହା ସ୍ଥିର କରିବାକୁ ବିମାନଗୁଡ଼ିକର ଭିନ୍ନ ନୀତି ଥାଇପାରେ । ଅଧିକାଂଶ ବିମାନ ସେବା ଉଡ଼ାଣର ପାଞ୍ଚରୁ ଚଉଦ ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ହଜିଯାଇଥିବା ବ୍ୟାଗ ଘୋଷଣା କରିବେ, କିନ୍ତୁ ଏହା ଗୋଟିଏ ବିମାନରୁ ଅନ୍ୟ ବିମାନରେ ଭିନ୍ନ ହୋଇପାରେ ।

ଆପଣଙ୍କର ବ୍ୟାଗ ହଜିଯାଇଥିବା ଘୋଷିତ ହୋଇଛି କି ନାହିଁ ତାହା ମଧ୍ୟ ମାର୍ଗର ପ୍ରକାର (ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବନାମ ଘରୋଇ) ଉପରେ ନିର୍ଭର କରିପାରେ, ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ, ବିମାନର ସର୍ଚ୍ଚ ପ୍ରଣାଳୀ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପରିସ୍ଥିତି ପାଇଁ ଏକରୁ ଅଧିକ ବିମାନ ଦାୟୀ କି?

ଯେତେବେଳେ ତୁମର ବ୍ୟାଗ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ, ବିମାନ ସେବାଗୁଡ଼ିକର ଦାୟିତ୍ବ ଗୁଡିକ କ?

ଥରେ ଏକ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ସ୍ଥିର କଲା ଯେ ତୁମର ବ୍ୟାଗ୍ ହଜିଯାଇଛି, ତୁମର ବ୍ୟାଗ୍ ବିଷୟବସ୍ତୁ ପାଇଁ କ୍ଷତିପୂରଣ ଦେବା ପାଇଁ ବିମାନ କମ୍ପାନୀ ଦାୟୀ – ଅବନତି ଏବଂ ସର୍ବାଧିକ ଦାୟିତ୍ବ ସୀମା ଅନୁଯାୟୀ ।

ହଜିଯାଇଥିବା ବ୍ୟାଗକୁ ପରିବହନ କରିବା ପାଇଁ ଆପଣ ଏୟାରଲାଇନ୍ସକୁ ଦେଇଥିବା କୌଣସି ଶୁଳ୍କ ଫେରସ୍ତ କରିବାକୁ ମଧ୍ୟ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ଆବଶ୍ୟକ ।

ହଜିଯାଇଥିବା ବ୍ୟାଗରେ ଥିବା ମୂଲ୍ୟବାନ ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ବିମାନ ସେବା ରସିଦ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପ୍ରମାଣ ଆବଶ୍ୟକ କରିପାରନ୍ତି ।

ବ୍ୟାଗେଜ୍ ଦାୟିତ୍ବର ସୀମା ।

ଘରୋଇ ବ୍ୟାଗେଜ୍ ଦାୟିତ୍ବ ।

DOMESTIC ବିମାନ ପାଇଁ, DOT ନିୟମାବଳୀ ହଜିଯାଇଥିବା, ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଇଥିବା କିମ୍ବା ବିଳମ୍ବିତ ବ୍ୟାଗ ପାଇଁ ଏୟାରଲାଇନ୍ସକୁ ସେମାନଙ୍କର ଦାୟିତ୍ବ ସୀମିତ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ଦିଏ । ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ସୀମାଠାରୁ ଅଧିକ ଦେୟ ଦେବାକୁ ମାଗଣା, କିନ୍ତୁ ତାହା କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ନୁହେଁ ।

ନିୟମାବଳୀ ଦ୍ବାରା ଅନୁମୋଦିତ ସର୍ବାଧିକ ଦାୟିତ୍ବ ହେଉଛି ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ $ 3,800 ।

ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବ୍ୟାଗେଜ୍ ଦାୟିତ୍ବ ।

ଅଧିକାଂଶ ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନ ପାଇଁ, ମଣ୍ଟ୍ରିଆଲ୍ କନଭେନସନ୍ ନାମକ ଏକ ଚୁକ୍ତି ବ୍ୟାଗେଜ୍ ରଥ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ । ମୋଣ୍ଟ୍ରିଆଲ୍ କନଭେନସନ୍ ଦ୍ୱାରା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ବିମାନଗୁଡିକ ପାଇଁ ସର୍ବାଧିକ ବ୍ୟାଗେଜ୍ ଦାୟିତ୍ବ ବର୍ତ୍ତମାନ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ 1,288 ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଚିତ୍ରାଙ୍କନ ଅଧିକାର (ପ୍ରାୟ $ 1,700.00 US) ଅଟେ । ଏହା ହେଉଛି ସବୁଠାରୁ ଅଧିକ ଯେ ହଜିଯାଇଥିବା, ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଇଥିବା କିମ୍ବା ବିଳମ୍ବିତ ବ୍ୟାଗ ପାଇଁ ବିମାନ ସେବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ଦେବାକୁ ପଡିବ । ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ସୀମାଠାରୁ ଅଧିକ ଦେୟ ଦେବାକୁ ମାଗଣା, କିନ୍ତୁ ତାହା କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ନୁହେଁ ।

ମଣ୍ଟ୍ରିଆଲ୍ କନଭେନସନ୍ ର ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବ୍ୟାଗେଜ୍ ଦାୟିତ୍ବ ସୀମା ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବେସାମରିକ ବିମାନ ଚଳାଚଳ ସଂଗଠନ (ICAO) ଦ୍ବାରା ପ୍ରତି ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷରେ ମୁଦ୍ରାସ୍ଫୀତି ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ପାଇଁ ସମୀକ୍ଷା କରାଯାଇଥାଏ ।

ଯୁକ୍ତରାଷ୍ଟ୍ର ଆମେରିକାରେ ଏବଂ ଯାତ୍ରା ପାଇଁ ମଣ୍ଟ୍ରିଆଲ୍ କନଭେନସନ୍ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ ନୁହେଁ, “ୱାର୍ସ କନଭେନସନ୍” ନାମକ ଏକ ପୁରାତନ ଚୁକ୍ତି ଲାଗୁ ହୋଇପାରେ ।

ସହାୟକ ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକ ।

ଏକ ସହାୟକ ଉପକରଣ ହେଉଛି ଯେକୌଣସି ଉପକରଣ ଯାହାକି ଏକ ଅକ୍ଷମତା ଥିବା ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ତାଙ୍କର ଅକ୍ଷମତାର ପ୍ରଭାବକୁ ସାମ୍ନା କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ । ଏହି ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକ ଦୈନନ୍ଦିନ ଜୀବନର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ ଶୁଣିବା, ଦେଖିବା, ଯୋଗାଯୋଗ କରିବା, ମନିଭର୍ କରିବା କିମ୍ବା ଅକ୍ଷମତା ଥିବା ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ।

ସହାୟକ ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ କରେ (କିନ୍ତୁ ସୀମିତ ନୁହେଁ):

କ୍ରଚ୍, କେନସ୍, ଏବଂ ୱାକର୍ସ

ବନ୍ଧନୀ / ପ୍ରୋଥେଟିକ୍ସ

ହ୍ୱିଲ୍ ଚେୟାର

ଶ୍ରବଣ ଉପକରଣ

ପୋର୍ଟେବଲ୍ ଅମ୍ଳଜାନ ଏକାଗ୍ରତା (POCs)

କ୍ରମାଗତ ପଜିଟିଭ୍ ଏୟାରୱେ ପ୍ରେସର (CPAP) ମେସିନ୍

ପ୍ରେସକ୍ରିପସନ୍ ଔଷଧ ଏବଂ ସେହି ଔଷଧଗୁଡିକ ପରିଚାଳନା କରିବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ କୌଣସି ଡାକ୍ତରୀ ଉପକରଣ ଯେପରିକି ସିରିଞ୍ଜ କିମ୍ବା ଅଟୋ-ଇଞ୍ଜେକ୍ଟର ।