The Topmost

“The eyes believe themselves, the ears believe other people.”

ହଲଦିରାମ ସହିତ କମର କଷିଲେ ଅମ୍ବାନୀ

ଏସିଆର ବିଶିଷ୍ଟ ବ୍ୟବସାୟ ଟାଇକୁନ୍ ମୁକେଶ ଅମ୍ବାନୀ ଭାରତର ବିଶାଳ ₹ 42,694.9 କୋଟି ସ୍ନାକ୍ସ ବଜାରରେ ପ୍ରବେଶ କରିବାକୁ ଯାଉଛନ୍ତି। ଟେଲିକମ୍ ସେକ୍ଟରରେ ବ୍ୟାଘାତ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ଏବଂ ମୃଦୁ ପାନୀୟ ବଜାରରେ କ୍ୟାମ୍ପା କୋଲାର ପୁନ ଉତ୍ପାଦନ ସହିତ ତରଙ୍ଗ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପରେ ଅମ୍ବାନୀ ଏକ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ ସ୍ନାକ୍ସ ବ୍ରାଣ୍ଡ ସହିତ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱିତା କରିବାକୁ ଯାଉଛନ୍ତି |

ମୁକେଶ ଅମ୍ବାନୀ ତାଙ୍କ କ୍ୟାମ୍ପା କୋଲା ଉତ୍ପାଦକୁ ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକ ଭାବରେ ମୂଲ୍ୟ ଦେଇ ପେଣ୍ଟି ଏବଂ କୋକାକୋଲା ମୂଲ୍ୟକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିଥିଲେ। କ୍ୟାମ୍ପାକୁ ଦୃଢ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେଇ ଅମ୍ବାନୀ ବର୍ତ୍ତମାନ ସମାନ ମୂଲ୍ୟ ରଣନୀତି ବ୍ୟବହାର କରି ଚିପ୍ସ, ନମକିନ୍ ଏବଂ ବିସ୍କୁଟ ବଜାରକୁ ଆଣିବାକୁ ଯୋଜନା କରୁଛନ୍ତି। ରିଲାଏନ୍ସ ଗ୍ରାହକ ଉତ୍ପାଦ ସୁପର 6.5% ମାର୍ଜିନ ପ୍ରଦାନ କରୁଛି, ଯାହା ସାଧାରଣତଃ ପ୍ରତିଯୋଗୀ ବ୍ରାଣ୍ଡ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିବା 3-5% ମାର୍ଜିନଠାରୁ ଅଧିକ |

ସ୍ନାକ୍ସ ମାର୍କେଟରେ ମୁକେଶ ଅମ୍ବାନୀ ଏଣ୍ଟ୍ରି |

ବିଜନେସ୍ ଷ୍ଟାଣ୍ଡାର୍ଡର ଏକ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ରିଲାଏନ୍ସ ଗ୍ରାହକ ଉତ୍ପାଦ ସ୍ନାକ୍ସ ବଜାରରେ ଏକ ସାହସିକ ପଦକ୍ଷେପ ନେବାକୁ ସ୍ଥିର ହୋଇଛି, ଯେପରି ଟେଲିକମ୍ରେ ଜିଓ ସହିତ କରିଥିଲେ। ରିଲାଏନ୍ସ ଏହାର ସ୍ନାକ୍ ଉତ୍ପାଦକୁ ଆଲାନ୍ ବଗଲ୍ସ ଏବଂ ସ୍ନାକ୍ଟାକ ନାମରେ ବ୍ରାଣ୍ଡେଡ୍ କରିଛନ୍ତି | ଅତିରିକ୍ତ ଭାବରେ, ଅମ୍ବାନୀଙ୍କ କମ୍ପାନୀ ଖୁଚୁରା ବ୍ୟବସାୟୀଙ୍କୁ ବର୍ଦ୍ଧିତ ସୁବିଧା ପ୍ରଦାନ କରୁଛି, ବିତରକମାନଙ୍କୁ 8% ମାର୍ଜିନ ଏବଂ 2% କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା ଭିତ୍ତିକ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବାବେଳେ ଖୁଚୁରା ବ୍ୟବସାୟୀମାନେ 20% ମାର୍ଜିନ ପାଇଛନ୍ତି। ତୁଳନାତ୍ମକ ଭାବରେ, ଅନ୍ୟ କମ୍ପାନୀଗୁଡିକ ସାଧାରଣତଃ ବିତରକମାନଙ୍କୁ 6-6.5% ମାର୍ଜିନ ଏବଂ ଖୁଚୁରା ବ୍ୟବସାୟୀମାନଙ୍କୁ 8-15% ମାର୍ଜିନ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି |

ବ୍ରିଟାନିଆ, ହଲଦିରାମ ସହିତ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱିତା କରିବ ରିଲାଏନ୍ସ |

ଭାରତର ସ୍ନାକ୍ସ ବଜାରରେ ପେପସିକୋ, ବ୍ରିଟାନିଆ, ହଲଦିରାମ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସ୍ଥାନୀୟ କମ୍ପାନୀ ଭଳି ବ୍ରାଣ୍ଡଗୁଡିକ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ବିସ୍ତାର କରିଛନ୍ତି | ତେବେ ଅମ୍ବାନୀଙ୍କ ପ୍ରବେଶ କଡା ପ୍ରତିଯୋଗିତା ଆଣିବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି। 2023 ସୁଦ୍ଧା ଭାରତୀୟ ସ୍ନାକ୍ସ ବଜାରରେ ଦ୍ରୁତ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଘଟୁଛି, ଯାହାର ମୂଲ୍ୟ 2023 ମସିହାରେ ₹ 42,694.9 କୋଟି, 2032 ସୁଦ୍ଧା ଆଶା କରାଯାଉଥିବା 95,521.8 କୋଟି ହେବ। ସମାନ ବ୍ରାଣ୍ଡ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ |

SHARE BY